Safari

Hallo allemaal!

Even een berichtje vanuit ons laatste verblijf in Kenia. Ik heb ongelofelijk veel te zeggen, maar ik ga het kort houden.

Het weerzien met papa was geweldig. Ik ben door de deuren heen gerend om bij papa in z'n armen te vliegen. Sindsdien hebben we het ongelofelijk gezellig. Kenia is zo mooi! In totaal hebben we rondgereisd met 15 mensen, 3 busjes. We zijn naar de parken Tsavo, Amboseli, Lake Nakuru, Lake Naivasha en de Masai Mara geweest. Uiteraard hebben we de big five gespot (leeuw, neushoorn, luipaard, buffel en olifant) en goed nieuws:

IK HEB MIJN VOGELTJE GEZIEN!!

Dus ik kom naar huis op 22 december. Nog maar een paar nachtjes en dan ga ik heerlijk thuis kerst vieren.

We hebben met de allerleukste gids van de wereld (Dickson) rondgereisd en ongelofelijk veel gezien. Stijn en ik hebben ook nog een rondleiding gegeven door Nairobi.

Wat leuke verhalen en weetjes:

- Wij hebben het luipaard als eerst van onze groep gespot.

- Onze eerste leeuw die we zagen (lake Nakuru) is weggejaagd door een dronken man die het stoer vond om uit de auto te stappen om indruk te maken op zijn vriendin. Gelukkig rende de leeuw weg en werd de man niet opgegeten (al had dat leuke foto's opgeleverd).

- De safaribusjes hebben een radio. Daar communiceren ze dan mee en vangen dan op waar bijvoorbeeld de leeuwen (calasinga op de radio) of luipaarden zich bevinden. Alle busjes komen dan naar die plek gereden (het is net een rally) om het dier te spotten. Files om een dier te zien. Levert leuke foto's op!

- De laatste dag van de safari hebben Anita (de moeder van Stijn) en ik het busje van onze gids volgehangen met ballonnen. Dat vond ie erg leuk. Helaas zijn we ze op weg naar Nairobi allemaal verloren.

- Ik heb er een nieuwe hobby bij: vogels spotten.

- We hebben parende leeuwen gezien. Die 'doen' het 72 keer per dag, een week lang...

- De laatste dag hebben we een schildpad gespot. Was echt een leuk beestje. We bleven even staan omdat een ander busje ook de schildpad wilde zien (kregen we door via de radio). We wezen 'm aan en toen reed het busje bijna over de schildpad heen: horror! Normaal heb je deze ophef alleen bij een dier zoals het luipaard.

Dat was het voor nu weer. Ik zal een foto van mijn vogeltje online zetten en dan ga ik lekker naar bed toe. Waarschijnlijk zet ik binnen een paar dagen wat meer foto's online (papa heeft de mooiste foto's en die heb ik nog niet verzameld).

Jullie horen nog van mij!

xxx

Reacties

Reacties

monique

hoi lesley
Tof om te horen dat jullie het zo leuk hebben. toch een leuk kerstkado zo'n safari. Ben best wel een beetje jaloers. wat een prachtige vogel ik neem maar aan dat je de lilac roller bedoeld. en euh ik hoop voor je vriendje dat leeuwengedrag niet overslaat naar nederlandse meisjes die al 3 maanden van huis zijn hi hi. Veel plezier nog samen met je papa. Tot de 25 ste. Liefs monique

Mama Mieke.

Hoi schatjes,wat hebben jullie het fijn gehad en zo veel gezien..
Heerlijk dat ik nu kan zeggen dat het nog maar een paar dagen duurt voordat mijn gezin weer bij elkaar is,ik kan haast niet meer wachten.Merel en ik hebben het ook gezellie gehad samen,maar wij horen met z,n vieren bij elkaar.Een hele goede reis terug en een hele dikke kus Mama Mieke XXxxXX.

oma en rubin

fijn dat jullie een leuke safari hebben gehad wij zijn iedere dag sneeuw aan het ruimen en het is hier erg koud.
en welkom thuis woendag als je wel terug kunt vliegen we hopen het maar we zullen voor jullie bidden groetjes oma en Rubin.

kees van bergeijk

heel prettig om te lezen dat jullie het zo fijn hebben daar.
Het zal ongeveer 45 graden verschil zijn met hier.
Geniet nog de resterende tijd en heelhuids terug.
hier vliegt alles weer van schiphol dus ik neem aan dat jullie dinsdag en woensdag weer veilig aankomen.
gr,Kees

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!