Niet meer door één deur kunnen

Goede tijden slechte tijden is er niks bij. Zet een camera in ons huisje, pak er wat popcorn bij en je hebt je soap. Wat er nu toch weer is gebeurd...

Ik denk dat iedereen op de hoogte is van het feit dat Laura en Maarten een stel zijn en een eigen kamer hebben in ons huisje. Nou hadden de 4 Nederlandse studenten die in Mulango wonen (half uur bij ons vandaan met de taxi), al een hele lange tijd het idee om ons te helpen. Ze wilden ons van ons 'geluidsoverlast' afhelpen.

Afgelopen zondag kwamen de 4 van Mulango bij ons eten en Laura en Maarten waren naar Nairobi. Wat hebben ze nou gedaan.. Ze hebben de deur van de slaapkamer van Laura en Maarten eruit gehaald en meegenomen naar Mulango. Toen ze bezig waren, dacht ik dat ze gingen zorgen dat de deur niet meer kraakt, want dat is ook 'geluidsoverlast', maar nee.. Zij bedoelden het bed dat kraakt. Nou moet ik eerlijk zeggen dat we het allemaal heel erg grappig vonden en waren erg benieuwd wat Laura en Maarten ervan zouden zeggen. Maar oeps, ze vonden het niet zo leuk..

Wij hadden bedacht dat ze er wel om konden lachen en dat ze de dag erop ook mee zouden gaan eten in Mulango en dat we dan de deur gewoon weer mee terug zouden nemen. Maar ze gingen niet mee eten.. Toen we in Mulango aan kwamen, waren Hugo en Brandon bezig met het bouwen van een bar.. Met jawel, de deur. Désirée en Corné gingen bier halen voor de bar.. Ik kan je vertellen dat we de hele avond gelachen hebben. 'Welkom bij café het Deurtje!', met als motto: 'Zonder deur, geen gezeur!'. Stijn had ook prachtige bierviltjes gemaakt.

Met als gevolg dat Laura en Maarten niet heel erg blij waren dat we de deur niet mee teruggenomen hadden.

Maar goed, de dag erop (gisteren) gingen we met z'n allen in het andere compound eten bij de mannen. Deze keer waren ze wel mee en ik moet zeggen dat er weer kostelijk gelachen is.. Stijn vroeg nog of we nog wel met z'n allen door één deur kunnen, maar daar kregen we geen antwoord op.. In de loop van de avond gingen de mensen van Mulango de deur halen. Met een nieuw motto! Want 'zonder slot, geen genot!'. Ook dat werd niet heel erg leuk gevonden en de deur staat daar nog steeds..

Omdat het de laatste dagen in het huis dus niet zo gezellig is, hebben we maar besloten om vandaag de deur terug te plaatsen. Het was een erg leuke grap, maar het is genoeg geweest. Het heeft wel erg leuke foto's opgeleverd.. Dus die komen binnenkort online.

Ik ben net babyshopping geweest! Ik heb echt zooo'n mooi jurkje, met schoentjes gekocht. En ook nog een mooi setje en een pakje. Ook die foto's komen online. Ik hoop dat Dorcas het mooi vind, maar ik ga er van uit van wel. Ze was vandaag eventjes op het ICC om te vertellen dat het goed met haar en de baby gaat. We gaan snel bij haar langs.

Dat was het weer even!

Liefs uit Kenia x

Merel

Ik had me waarschijnlijk kapot gelachen xD
Kvind het echt een geniale grap xD
maja.. dat die 2 er niet tegen kunnen.. ligt aan hun o.O
en dan vind ik ze heeeel flauw xD
ach.. moeten ze maar wat minder lawaai maken.. het slaat sowieso al nergens op dat ze geen rekening houden met anderen...

Anita (mama Stijn )

Wanneer vertrekken Laura en Maarten ??? Hou de boel nog maar even recht, nog maar 1,5 week voor jullie te gaan ! Vrijdagavond gaan wij naar je moeder en vader voor de stoelen te reserveren en de puntjes op de I te zetten. Dit is afgesproken, dus zullen we niet " met de deur in huis vallen ". En anders ga je met Stijn maar buiten de deur eten ! Of gaan ze dan met de deur gooien ???? Knuffel ,ook aan Stijn !!

Robin

Heeyy Les!

Dat is dus geniaal hè XD beetje jammer dat ze niet tegen n grapje kunnen. Mja detail. Have fun die lastste 1,5 week
Knuffel

rubin

leuke grap met die deur jammer dat ze er niet tegen kunnen.
bij ons staat op de keukendeur. {oud liedje carnaval}
dan hangen ze er maar een laken voo,r dan tocht het wat minder.

Maikel

Hoi schat,

Jammer dat ze er niet mee om kunnen gaan en dan nog verwachten van jullie dat de deur mee wordt genomen. Lol.

Ze mogen blij zijn dat ze elkaar hebben daar.

Leuk dat je kleertjes voor Elizabeth hebt gekocht! Dat vindt Dorcas vast geweldig.

Papa

"Toen ons moeder aan de was was,
Kwam er een bij bij,
die vloog onder de deur deur,
over de weg weg."
Weet je: die bij, die er bij was toen ons moeder aan de was was, vliegt gelukkig veel eerder over de weg weg, want ze hoeft niet meer onder de deur deur. Die is er immers niet meer!
Maar het heeft ook nadelen. Je kunt geen open deur meer intrappen; en erger nog: je hebt ook geen stok meer achter de deur; dus maar goed dat ie blijkbaar vandaag is teruggehangen.
Wat ik niet zo goed begrijp is dat ze de "geluidsoverlast" wilden verminderen door de deur eruit te halen. Dan heb je toch veel meer last? Immers het bloed kruipt waar het niet gaan kan en de natuur moet zijn beloop hebben.
Wat een flauwekul hé? Maar dat geeft niet schat: lachen is gezond!
Groetjes xxx

Rick

Hey Lesley!

Geweldige grap hahaha!
Beetje jammer dat ze er niet om konden lachen :P
Maar ze moeten niet zeuren want zelf houden geen rekening met jullie enzo!
Maar echt super grappig ondanks hun haha

Dorcas vind de kleertjes vast leuk!
Heb gisteren samen met Merel de foto's er van gekeken. Echt leuk joh!

Nog maar 1,5 weekje te gaan en dan heerlijke safari doen met je vader :D
Succes nog met de 1,5 week stage!
Gaat vast helemaal goed komen!

Kus,
Rick

Roos

Hey Lesley,

Toch best grappig die deurgrap:P Het is echt vreemd dat je stage er al bijna op zit! Het lijkt alsof je net pas weg bent. Geniet nog maar van je laatste weekje en je vakantie ;)

Tot snel, xxx

Désirée

Eigenlijk waren we best leuk he;) Hier thuis vinden ze het ook allemaal erg grappig!