Nog maar 2 weken stage

Heey allemaal,

Het is tijd om weer wat van mezelf te laten horen. Er is de laatste tijd niet heel erg veel gebeurd, dus doe ik mijn verhaal even kriskras.

Dorcas mocht gisteren naar huis. Eigenlijk mocht ze woensdag naar huis, maar het ging niet goed met de baby. Ik begreep niet helemaal wat er aan de hand was, maar ze werd ergens apart geplaatst, zodat ze onderzocht kon worden. Uiteindelijk gaat het goed met ze en mochten ze toch naar huis.

Herinneren jullie je nog dat we in Nairobi een school zouden gaan bezoeken om ze te helpen met een website en dat ik daar naartoe zou gaan voor mijn sieradenwebshop die ik op wil gaan zetten? We hebben toestemming gevraagd aan Sasol en ze vonden het geen goed idee als we dat zouden doen. Ze vertrouwden het niet helemaal omdat ze die mensen niet kennen en willen niet dat we een risico gaan lopen. Klonk allemaal heel erg redelijk en we willen ook niet dat Edukans en Sasol problemen krijgen als er wat met ons gebeurt. Daarom hebben we besloten om het ook gewoon niet te doen. De school ligt waarschijnlijk ook in de sloppenwijken van Nairobi. Misschien dat ik de sieraden nog wel kan regelen, maar dat moeten we nog even goed bekijken.

We moeten nog maar 2 weekjes stage en daarna mogen we al naar Mombasa. Stijn en ik zijn erg druk bezig om het project af te ronden. Het is nu vooral documenten schrijven, zodat ons werk niet verloren gaat.


Er zijn al een hoop Nederlandse studenten uit Kitui district vertrokken om op vakantie te gaan of om naar huis te gaan. Deze week vertrekt er weer een aantal, daarom hebben we gisteren met z'n allen nasi gegeten met een eitje en satesaus. Wel erg gek, want dat betekent dat die mensen hier hun 3 maanden stage er al op hebben zitten.

Om eerlijk te zijn kan ik niet wachten tot ik lekker naar Mombasa mag en papa op kan halen van het vliegveld. Ik heb de laatste tijd best wel wat heimwee. Het project lag een beetje stil en na 10 weken ga je het thuisfront toch wel een beetje missen.

Gisteren is bij ons in de compound de waterleiding gesprongen. Liters water stroomden naar beneden en gingen verloren. Het spoot eruit alsof het een fontein was. Dat heeft het denk ik wel een paar uur gedaan. Gelukkig is het nu regenseizoen, maar er zitten een hoop mensen zonder water in Afrika, best wel zonde..

Stijn en ik zijn ook heel erg druk bezig met het verzamelen van souvenirs, zoals mooie Afrikaanse doeken. Ik ben ook naar een winkeltje geweest waar je een eigen tas kunt laten maken. Die wordt dan helemaal geweven. Echt super leuk. Afrika heeft nog allemaal van die kleine winkeltjes waar ze dingen echt met de hand maken en markten waar je lekker kunt onderhandelen. Super mooi.

Ik ga weer lekker genieten van mijn luie zondag.

Tot snel!! Xxx

Ps: Ik moet vertellen van Stijn, dat onze slaapkamerdeur steeds klemt en dat Stijn hem dan als een held in komt trappen. Dus bij deze...

Reacties

Reacties

Maikel

Hoi schat,

Inderdaad nog maar 2 weken. Die gaan vast heel snel! Kan je mooi van je vakantie genieten.

@Stijn: goed zo, Tarzan

Monique

Hoi Lesley,
Wat fijn voor je, nog maar twee weken en dan kun je met je pa alle dingen gaan bekijken die je graag wil. Eindelijk lekker cultuur opdoen samen met iemand die dat ook leuk vindt. Dat heb je geloof ik wel gemist. Wat jammer dat je sieraden webshop niet door gaat, ik had het leuk gevonden als ik je op een of andere manier hiermee had kunnen helpen. maar wie weet wat de toekomst brengt. We hebben vrijdagavond het verjaardagsfeest van je vriend gevierd, en heb daar nog even met je ouders gekletst je pa enthousiast dat íe bijna naar jou mag afreizen, en je ma trots dat je het zo super doet maar ook blij als je weer thuis bent!
Gisteravond is duncan samen met maikel danny en stefan naar de film geweest. volgens mij was het erg geslaagd, maar wel vermoeiend hij ligt nl nu nog op zijn bed (13.15 uur zondagmorgen). Tara is deze week begonnen met 2 x in de week autorijlessen zodat het tegelijkertijd koppelen, schakelen, richting aan geven ,en door de voorruit van de auto kijken wat soepeler gaat. gelukkig heeft ze een zeer stress bestendige rijinstructeur. In de salon wordt het elke week weer een beetje drukker de feestdagen komen er aan en iedereen wil er natuurlijk weer spik en span uitzien bovendien is men al op zoek naar leuke kadootjes. van nieuwe nagelak tot een tasje ketting of oorbellen er ligt genoeg. dit alles is natuurlijk een schril contrast met het leven in afrika. ik zou het dan ook leuk vinden om als jij terug bent, eens te horen of er in de steden iets aan uiterlijk verzorging gedaan word, wat voor een produkten er gebruikt worden, of er alleen kapsalons of ook beautysalons of sauna's zijn ? je merkt ik ben erg nieuwsgierig hoe het leven daar is. Lieve lesley nog twee weken zet'm op, vanuit driebergen stuur ik je positiviteit, enthousiasme, en humor die ik al die weken uit jou verhalen heb mogen halen en natuurlijk een dikke knuffel. gr. Monique

Harrie

Hoi Lesley,
ik lees je verhalen altijd graag. Het is een mooie manier om je belevenissen in Kenia bij te houden en je vertelt het ook leuk. Over enkele weken zit de stage er alweer op en dan rest nog een mooie vakantie. Je ziet, al lijkt vooraf zo'n periode erg lang het gaat snel voorbij als je er eenmaal aan begonnen bent. Hier gaat alles goed. Guusje logeert dit weekend bij ons en krijgt nu net haar eerste tandjes. En dus is ze een beetje ziek, dat hoort erbij. Maar toch is het leuk om ze te logeren te hebben. Groetjes van Pieternel en nog een paar mooie weken daar. Gr Harrie

Papa

Hoi schat,
Het echte aftellen is begonnen begrijp ik. Er gaan al mensen op vakantie of naar huis. Nog even alles afwerken en dan ..............
Laat ff weten hoe het staat met de huur van het huis in Mombassa. Dan kan ik het verder regelen met de eigenaar.
Het zou leuk zijn als je toch op de een of andere manier contact kunt houden met de vrouw van de bisschop en je zo die typisch afrikaanse sieraden hier kunt krijgen; maar dat zul je zelf ook wel willen willen proberen.
En van die deur is eigenlijk wel logisch. Dat ligt aan het vocht in het regenseizoen en daar zijn maar twee oplossingen voor. De schaaf er langs halen, maar die zul je wel niet hebben of de deur op een kiertje laten staan. Iedere keer open trappen heeft het risico dat je (Stijn) er een gat in trapt of dat hij uit zijn hengsels vliegt. Dat zou heel lastig zijn, want dan kan hij helemaal niet meer dicht.
Stuur me binnenkort een mailtje met de dingen die ik voor je mee moet nemen als ik kom en misschien ook de dingen die ik zelf niet mag vegeten.
Groetjes van papa xxx

Loes

Heel veel succes de laatste weken met het afronden van jullie project!
En ook nog veel plezier natuurlijk.

Bij mij is weer een nieuw blok begonnen. Eigenlijk zou ik geen les hebben omdat ik naar Wageningen zou gaan halverwege. Maar dat blijkt pas in februari te zijn, dus nu kan ik nog een vak in utrecht volgen.

Hoelang ga je nog met je vader 'op vakantie'??

Tot snel, geniet ervan
Loes

Marthe

Hee Lesley,

Wat een leuke verhalen weer allemaal! Echt super leuk, bijna altijd als ik kijk, staat er weer een heel stuk op :D

Heel veel succes nog met het afronden van je stage en veel plezier met je vader! Maar dat zal allebei zeker goed komen!

Liefs,
Marthe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!