Dorcas baby

We gingen net met z'n allen naar Dorcas. Ze ligt in het ziekenhuis, omdat ze een keizersnede gehad heeft. Ze is 's nachts met spoed naar een ziekenhuis gegaan, maar daar in het ziekenhuis ging niet alles goed (ze wisten niet goed wat ze deden). Toen is ze met complicaties naar een ander ziekenhuis gebracht. Ze hebben het kindje met een keizersnede gehaald.

Het kindje is nog geen dag oud en heet Elizabeth. Het is echt een prachtig kindje. Met Dorcas gaat het ook goed, ze heeft alleen heel veel pijn en is erg moe.

Ik mocht Elizabeth vasthouden!! Ze is zoo lief. Straks ga ik een hele mooie teddybeer voor het kindje halen.

Dit was de eerste keer in een Keniaans ziekenhuis. Ik had verwacht dat ik het heel eng zou vinden, maar het viel uiteindelijk mee. Het is niet zo hygienisch als dat je gewend bent van een Nederlands ziekenhuis en er staan 8 bedden op een kamer. Sommigen moeten soms zelfs op de grond liggen.. Toch viel het me allemaal mee, maar ik ben natuurlijk niet overal in het ziekenhuis geweest.

Ik heb meer dan 50 foto's gemaakt tijdens het bezoek, dus ik ga maar weer uploaden...

Reacties

Reacties

Papa

Mensen zullen blij zijn dat er tenminste een ziekenhuis is waar ze geholpen kunnen worden. Ook dat heb je weer gezien en meegemaakt schat, maar zorg in godsnaam dat jij en/of je mede-stagiaires er niet heen hoeven.

Van ons ook proficiat Maikel. 22 jaar; wat een mooie leeftijd.

Feliciteer je Dorcas van ons? en zeg erbij dat het een erg mooi kindje is.

Groetjes xxx

NB: heb je nog fotoruimte genoeg??

Rick

Leuk zeg! Een Dorcas was je buddy toch? :D

Zon ziekenhuis is daar vast anders als hier indd.
Maar blij dat ze toch nog goed geholpen is!
Zal de foto's maar eens gaan bekijken dan ;)

Ben blij om te lezen dat alles goed gaat daar!
Tot snel!
Kus,
Rick

Kees van Bergeijk

Fijn om te lezen dat het met moeder en kind goed gaat.
Ja wat zijn wij dan verwend in dit landje.
Door deze stage zie je de enorme verschillen tussen de verschillende werelddelen.
Zorg zelf dat je niet in aanraking hoeft te komen met de goedbedoelde medische zorg.
Het ga je goed Lesley en tot de volgende keer.
Kees

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!