Waakhonden, Wapjes en Weetjes

Het is weer tijd voor een berichtje voor het thuisfront! Wat er gisteravond toch gebeurde...
Stijn en ik gingen eten bij Jolanda en Renske. Zij wonen in een lodge op een erf met hek er omheen. Ze hebben daar ook een restaurantje en daar hebben we lekker kip zitten eten. We speelden Monopoly en Skip-bo. Om half 12 vonden we het toch wel tijd om terug naar ons huisje te gaan. We zeiden gedag tegen Renske en liepen samen met Jolanda naar de poort. De poort was op slot en Jolanda schrok zich dood 'de honden lopen los!'. Zonder vragen liepen we dus maar netjes terug naar het huisje. ‘s Avonds als de poort dicht is, laten ze de waakhonden los.. Hoe moeten we nu naar huis?? Er was een voetbalwedstrijd bezig, dus weinig kans dat de bewaker ons zou horen..

Onze held, Stijn, liep een trap op van een gebouw om de bewaker te roepen. Een hond hoorde hem lopen en rende heel hard op hem af. Honden kunnen trap lopen, dus hij schrok zich kapot. De hond rende om het gebouw heen naar de trap toe en zag toen Renske, Jolanda en mij. Hij blafte en rende op ons af. Wij doken natuurlijk het huisje weer in. Stijn was echter nog buiten en die konden we niet horen of zien. We wisten dus niet of de hond naar Stijn was gegaan. PANIEK! Na 5 minuten roepen, kwam Stijn ook het huisje in gerend.

Uiteindelijk vond Renske het telefoonnummer van de minilodges op een bonnetje en toen konden we gered worden. Ik kan vertellen dat dit niet erg goed was voor ons hart. Maar het is natuurlijk wel weer een leuk verhaal om te vertellen!

Nog zo'n leuk verhaal.. Vanochtend stonden we weer netjes om half 9 naast ons bed. In de huiskamer zagen Stijn en ik opeens dat er rare dingen aan het plafond hingen. Het leken wel iets van nestjes waar insecten in konden zitten. Ik schrok me kapot! Toch gek als er opeens vanalles aan je plafond hangt. Stijn wilde weten of er echt insecten in zaten. Hij pakte dus een mes om er in te gaan prikken. Maarten stond inmiddels bij mij buiten en Sandra pakte de camera om het te filmen. Toen Stijn prikte, begon Maarten te schreeuwen en Stijn sprong van zijn stoel af. Opeens begon de rest kei hard te lachen.Wat bleek nou... Gisteren hadden Laura, Maarten en Sandra pizza gebakken. Toen ze met het deeg aan het spelen waren, bleef het plakken aan de muur. Toen besloten ze dat ze ons voor de gek gingen houden en pizzadeeg aan het plafond te plakken... Ik moet toegeven, de grap was echt hilarisch!

En weet je dat:
- Er een vogeltje is dat ik heel graag wil zien. Het heet de Vorkstaartscharrelaar, het allerleukste vogeltje dat ik ooit gezien heb. Hij leeft in Kenia, maar ik heb hem nog steeds niet gezien
- Ik misschien het vliegtuig niet in stap op 22 december als ik het vogeltje dan nog niet gezien heb
- Ik Nederland best wel mis
- Maar mijn familie, vriendje, hondje en vrienden nog het meest
- Het regenseizoen begonnen is op 22 oktober
- Dat het sindsdien elke nacht heel hard regent
- Dat dat nog niet het ergst is, we hebben nu namelijk meer last van muggen en insecten
- Het heerlijk slapen is met de regen
- Het dan ‘s ochtends gewoon weer droog is.
- We op Jomo Kenyatta day (inmiddels heet het heroes day) 13 mensen te gast hadden en dus voor 18 man eten moesten maken
- We die dag friet met hamburgers aten
- Stijn en ik eergisteren 8 afleveringen Lost gekeken hebben
- Dat dat bijna 6 uur Lost kijken is
- Dat we bijna klaar zijn met seizoen 3!
- Dat ik erg blij ben dat we morgen naar Nairobi gaan, want dan kunnen we seizoen 4 kopen!
- Dat ik Monopoly nog steeds niet gewonnen heb :(
- Dat kakkerlakken vies zijn
- Dat Stijn sinds vorig weekend elke dag (op één dag na) aan het hardlopen is.
- Dat hij altijd zijn mobiel kwijt is (wat is ie niet altijd kwijt, eigenlijk...)
- Dat hij al 2 keer zijn mobiel in een taxi heeft laten liggen
- Dat wonder boven wonder, allebei de chauffeurs gewoon zijn mobiel teruggebracht hebben
- Dat het dus niet gek is dat zijn eerste mobieltje hiernooit meer boven water is gekomen

Reacties

Reacties

Tim

Weer een leuk verhaal Lesley. Ik plaats maar weer eens een reactie, want ik besef dat jij waarschijnlijk veel minder van onze kant hoort dan wij van jouw kant (of misschien geldt dat alleen voor mij... :P).

Kirstin

Hey meis!

Ik geniet nog steeds van je leuke verhalen en je foto's!
Sorry dat ik al een tijdje niets van me heb laten horen hier, maar heb zelf door het overlijden van melanie's moeder en door tentamenweek en door mijn voor de zoveelste keer weer slechte gezondheid niet heel veel tijd gehad om een leuk berichtje te plaatsen ;).
Beter trouwens dat die regen 's nachts valt!
Nu wordt het overal om jullie heen zeker heeel mooi groenig enzo ;) Wel balen dat dr dan wel meer insecten zijn... want idd kakkerlakken zijn echt vies:P en muggen zijn gewoon kut!
En met die honden, tsja dat is wel ff schrikken ;)
Toch een beetje jammer dat held stijn jullie niet heeft kunnen redden, dat doet een beetje af aan zijn helden status (valt me tegen van hem ;))
En je haar.... nog mooier dan de vorige keer ;)!
Je moet het ook nog echt vlak voor je terug gaat zo laten vlechten :D kan ik het in het echt nog bewonderen.

Hele dikke knuffel!!

monique

he lesley wat een avontuur met die honden zeg, ik kan me voorstellen dat het een aantal zeer benauwde minuten waren. weet je inmiddels ook of die honden echt grijpen of aleen maar blaffen ? handig voor als jullie nog eens een avondje uitgaan. Pizza beslag op het plafon wat een giller, als je dat lang genoeg laat zitten komen er vanzelf wel beestjes in! Ik heb eens zitten nadenken over jou idee om afrikaanse sieraden via een webwinkel te verkopen. nu kan ik als jij dat een leuk idee vind, via de salon voor "jou afrika" en tevens goede doel sieraden etaleren en te koop aanbieden. denk er maar eens over na. groeten monique

Papa van Stijn.

Hoi Lesley
Groetjes uit een grijs en druipend Holland.
Met zijn prachtige herfstkleuren en zijn lekkere herfstgeuren.
Geniet nog van de tropen zon.
Zeker straks in Mombasa.
Groetjes Marcel

Anita (mama van Stijn )

He meissie !
Wat kun je toch heerlijk schrijven !! Je wist toch van tevoren wel hoe onze Stijn is ???? Ik heb je nog zo gewaarschuwd voor je aan dit avontuur begon !!!!!
Toch is mijne jongen er een met een hart van goud !!
Dus blijf goed op elkaar letten..... 6 december neem ik het over van jou ;haha. Vette knuffel voor jullie beiden,Anita

Papa

´Stijn, the man´. Eigenlijk is het ´Stan, the man´ en dan rijmt het en klinkt het dus ook beter. Maar ja dan klopt de naam weer niet en dat is ook weer niet goed. Een kleine verbastering mocht wel vond ik. Stijn jongen: goed gedaan! Laat ze maar lachen en kletsen. Als de poort dicht is en er honden loslopen dan moet je nu eenmaal een bewaker erbij roepen. En als er iets raars aan het plafond hangt dan zou ik ook willen weten wat het is.
Als ik het goed begrijp gaan jullie morgen naar Nairobi om de bisschop te helpen met zijn website en zo stagiaires te helpen werven voor zijn school. Hartstikke goed! Jullie maken het echt de moeite waard dat je daar bent.
Heel veel plezier in Nairobi en kijk goed uit.
Heel veel groetjes

Rick

Heey Lesley,

Wat een avontuur weer! :P
Op t moment zelf indd wel eng met die honden maar achteraf altijd wel om te lachen.
Dat van die dingen aan het plafond zou ik ook hebben gedacht dat het iets van insecten was.
Zeker als er nu meer zitten!

Hier in nederland is het helaas over dag allemaal regen enzo.. toch liever 's avonds hoor! dan slaap ik er toch doorheen haha
Verder is het maar koud hier zo

Dus geniet nog maar van het weer daar want als je terug komt zul je toch wel een andere temperatuur krijgen ;)
Veel plezier nog daar!!

Kus,
Rick

p.s. ben ook benieuwd naar de tijd met jullie pap daar ;) laat je dat ook nog weten? :D

Stijn

Ben niet 'altijd' alles kwijt :( gewoon vaakjes!
(en stijn/stan the man kan ik wel aan wenne :D)

Marlieke

He Lesley
leuk om je avonturen te lezen, wat een ervaring daar!
veel plezier
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!