Over de helft

Hoi allemaal,

Tijd om weer wat van mezelf te laten horen. Het regenseizoen zou nu volop bezig moeten zijn, maar we hebben nog steeds zon, zon en af en toe wat bewolking.

Afgelopen zaterdag hadden we een pool party, omdat Robert jarig was geweest en Vincent die dag zelf jarig was. Er waren een hoop Nederlandse studenten met hun buddies. Ze hadden samen een feest georganiseerd bij het zwembad in Kitui (ja, dat ene zwembad waar ik waarschijnlijk niet meer welkom ben). Er was voor iedereen gratis drank (bier, fris en wijn) en het avondeten was frietjes met een hamburger. In Nederland is dit natuurlijk niet te betalen, maar dit is dan ook Kenia. We hebben het super gezellig gehad en heerlijk gezwommen in het zonnetje. Erg leuk ook dat er zoveel buddies waren!

Na een bijzonder korte nacht, stond ik om half 9 op, want ik zou met Ruben naar de kerk gaan. De protestantse deze keer, want de katholieke was de vorige keer niet zo'n succes. Ik ben erg blij dat ik naar deze kerk gegaan ben, want deze keer hoefde ik maar 1,5 uur te zitten. Er werd leuk gezongen en de preek ging over het feit dat niks onmogelijk is als je in God gelooft. Dat is toch wel mooi om te horen.

Daarna ging ik maar weer eens naar de kapper (jullie hebben de foto's misschien al gezien). Aangezien het vorige keer zo'n succes was (je hoeft je haar dan niet te wassen bijvoorbeeld), wilde ik nog wel een keer mijn haar in laten vlechten. In plaats van 5 uur, duurde het deze keer 6,5 uur. Leuk... Het deed deze keer wel erg pijn toen ze het erin zetten. Maar het resultaat is weer best wel leuk, dus het was het zitten weer waard.

Ik heb weer nieuws over mijn project. We zijn erg goed bezig en we hebben inmiddels ook software geïnstalleerd voor de service desk. Vandaag kwamen er 2 mannen (van Cisco) op bezoek die ook bezig zijn met een IT project in Kenia. Ze hadden te horen gekregen van ons project in Kitui en kwamen langs bij Sasol en het ICC. Er is een vergadering geweest bij Sasol waar uit kwam dat:
- Er worden vaste trainers getraind (door Cisco) om les te gaan geven in het ICC
- De trainingen die uiteindelijk gegeven gaan worden, gaat over netwerk en onderhoud, omdat daar erg veel behoefte aan is in Kenia. Binnen nu en een aantal jaar gaat internet namelijk een erg grote rol spelen in Kenia.

Ook heb ik eindelijk te horen gekregen waar mijn (uiteindelijk 50) gesponsorde computers zich bevinden. Ze zijn nog in Zwolle en zullen rond kerst in Kitui aankomen. Mijn computers worden dus een kerstcadeautje. Stiekem vind ik dat erg jammer, want ik had er graag bij willen zijn als de computers in Kenia aankwamen.
Nog een nieuwtje.. Stijn en ik waren eindelijk gisteren bij het eind van seizoen 2 aanbeland (ja, van Lost)... Doen de laatste 20 minuten van de dvd het niet... Nu ben ik bezig met het downloaden van de laatste aflevering. Met deze downloadsnelheid zal ik volgende week toch wel de ontknoping kunnen zien..

Liefs uit Kenia

Ps: Ik ben aan de tweede helft van mijn stagetijd begonnen! Gaat best snel.

Reacties

Reacties

Rick

Heey Lesley,

Gezellig zeg zon poolparty!
En aan de foto's te zien was het ook erg gezellig! :D

Maar jeetje 6,5 uur in de kapperstoel is lang zeg!
Maar dan heb je ook resultaat he ;)

Hier in NL is het rot weer.. koud en allemaal regen..
T is gewoon niet leuk meer
Dus breng maar mooi zon mee als je terug komt haha!

Kus,
Rick

Maikel

Hoi schatje,

Fijn dat dat ook kan in Kenia. Even lekker in het zwembad. De kapper is het inderdaad waard, want je ziet er weer helemaal stoer uit!

Ik hoop dat je opdracht goed blijft gaan. Je hebt echt heel erg goed bezig daar.

Tot snel!

Kim

Ha Lesley!

Wat gek dat die computers in Zwolle zijn! Ik dacht eigenlijk dat ze al lang onderweg waren! Of heb ik het mis?

Nou het resultaat mag er wezen hoor na 6,5 uur in de kappersstoel! Maar jij hebt toch niet zo'n heel lang haar? Of is het weer super hard gegroeid sinds je daar bent?

Fijn dat je project goed loopt!

x Kim

Lesley

Ik dacht ook dat die computers onderweg waren. Ik had er nooit meer iets van gehoord daarna. Totdat ik dus vandaag hoorde dat ze nog niet weg konden vanwege bepaalde tests en vanwege dat ze geen tax wilden betalen over de computers ofzo.

En nee.. Tuurlijk is dat niet mijn echte haar ;) Dat is allemaal nep.

Lesley

En voor Rick.. Ik neem op 22 december gewoon de zon voor je mee!

oma en rubin

hoi lesley je hebt een leuk kapsel ik vind mooier dan het vorige. en ben je met mij naar de kerk geweest, grapje hahahaha
fijn dat het allemaal zo goed verloopt met je project.
en dat het je goed gaat.
ik ben nog aan het herstellen van mijn operatie.
heel veel groetjes van oma en mij. tot gauw xxx

Marcel

Hoi Lesley
Weer hartstikke leuk om over al jou (en die van de anderen) avonturen te lezen.
Ig ga morgen naar Zwolle en pik die computers wel even voor je op dan zijn ze al weer 150 km dichter bij Afrika. :)
Groetjes.

Kees van Bergeijk

He lesley,

Leuk om weer eens te lezen dat het je goed gaat.
Jammer dat de spullen nog in zwolle stonden, maar een mooier kado met kerst kun je niet krijgen.
Ondanks de pijn past je laatste coupe wellicht nog beter bij mij.
Je hebt overigens de groeten van je moeder en zus die ik vanmiddag gezien heb. Er is een kans dat ik met je zus over een paar jaar tijdens haar stage in Engeland meega. Ze denkt er over na in ieder geval.

Ik wens je nog alle goeds toe en uiteraard ook aan je groepsleden, die ik weliswaar niet ken, maar uiteraard ook zeer waardeer vanwege hun inzet.
Chapeau.
Gr,
Kees van Bergeijk

helma

Hey Lesley,

Geweldig dat je project zo goed loopt. Jammer dat die computers zo lang onderweg zijn want kerst ga jij zelf niet meemaken als ik me niet vergis.
Geniet nog van het lekkere weer want hier is de herfst ingezet. Bah regen ,fris en de blaadjes vallen. Er moest zelf al gekrabt worden afgelopen week.
Succes en geniet er van want het gaat hard.
Groetjes Helma en Jos

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!