Schoenmaatjes

Hoi allemaal!

Ik schrijf dit stukje blog vanuit een internetcafe in Nairobi. Dit is echt een verschrikkelijke computer en internet is ontezettend langzaam, maar dit wilde ik graag met jullie delen. Foto's uploaden is helemaal niet mogelijk, dus dat houden jullie van mij tegoed. Ook wil ik heeeel graag van vandaag vertellen, maar ik denk dat ik het voor nu even bij de schoenmaatjes ga houden.

Gisteren (vrijdag) mochten wij (Stijn, Sebastiaan, Maarten en ik) schoenendozen gevuld met spulletjes van kinderen uit Nederland, uit gaan delen op 6 basisscholen in Kitui district. Ik denk dat dit tot nu toe het allerleukste is wat ik gedaan heb.

We stelden ons steeds voor, vertelden wat we kwamen doen en dan mochten de meisjes en jongens in een rijtje gaan staan en kregen ze allemaal een schoenendoos. Het was net voor sinterklaas spelen.

Die kinderen waren zooooo ontzettend blij. Ze riepen 'God bless you' en 'Thank you'. Het was zo ontzettend leuk om te zien hoe die kindjes zo hard aan het lachen waren als ze de schoenendozen open maakten. Ik heb erg veel foto's gemaakt en gefilmd.

Ze kwamen steeds vragen waar een bepaald voorwerp voor was en wat je ermee kon doen. Dus ik ging uitleggen wat een bellenblaas was bijvoorbeeld. Dat vonden ze natuurlijk allemaal helemaal geweldig.

Er was ook een school waarvan de kinderen voor ons zongen toen we daar aankwamen. Dat is echt weer zo'n moment waarop je je realiseert dat de keuze om naar Kenia te gaan, echt de goede was. Dat je echt weet waarom je daar staat.

Het enige minpuntje van de hele reis, was dat onze motor van het minibusje steeds oververhit was. We stonden elk kwartier weer stil om de motor met water af te koelen. Ik was erg verbrand die dag, dus in de warme zon stilstaan was niet echt een succes. Om half 7 waren we dan weer thuis.

Die avond kookte ik voor 9 man (we hadden 4 gasten) spaghetti. Ik had nog nooit voor zoveel mensen gekookt, maar het smaakte erg goed. Na het eten kreeg ik zelfs een applause! Dat vond ik wel een plekje op mijn blog waard ;). Jammer dat je in Kenia niet van die makkelijke zakjes hebt om saus te maken enzo, hier moet je alles zelf doen.

Na het eten gingen we met z'n allen uit. Het was mijn eerste keer River Side en het was erg gezellig. Veel beter dan de beach club. Hier was het namelijk wel mogelijk om fatsoenlijk te dansen. In plaats van 4 huwelijksaanzoeken, kreeg ik er nu maar eentje.

De volgende keer zal ik filmpjes en foto's uploaden, want die zijn echt helemaal de moeite waard. Ook ga ik dan vertellen van de Fourteen Falls (watervallen) en Nairobi.

Doeeeeg!

Reacties

Reacties

Rick

Hey Lesley!

Leuk zeg die schoenmaatjes!
Lijkt me echt geweldig om al die reacties te zien van die kindjes :)
en wel grappig ook dat je dingen uit moest leggen als een bellenblaas haha!
dat zon gewone dingen voor ons zo gaaf zijn voor hun is echt leuk

Heel veel plezier en succes daar!
En dan ga ik nu foto's kijken ;)

Kus,
Rick

Maikel

Hey,

Ik hoop dat ze mijn schoenendoos ook leuk vonden.. al is dat al weer een tijdje geleden :)


Kindjes blij maken en de bevolking helpen, ook al willen ze nog niet allemaal aan de pc, lijken mij inderdaad de beste reden om in Kenia stage te lopen!

Maar 1 huwelijksaanzoek.. Helaas, volgende keer beter.


Love you x

Papa

Voor 9 man spaghetti, zonder zakje voor de saus en toch applaus! (hé dat rijmt) Knap gedaan meid. Kans dat je nu meer aan de beurt komt om te koken.
Kus xxx Papa

Harrie

Hallo Lesley,
Wij zijn alweer 2 weken terug uit Kenia en Tanzania en dus hoog tijd voor een (korte) reactie. Meteen na onze vakantie zijn we in Utrecht aan de slag gegaan in het nieuwe "apartementje" van Marlieke. Dat is in het centrum van de stad in een oud huis en er moest ontzettend veel aan worden gedaan; zo'n beetje alles wat je maar kunt verzinnen. Omdat Marlieke komende zondag moet verhuizen moesten we elke dag klussen. We krijgen het niet op tijd klaar, maar wel zover dat er kan worden verhuisd; de rest komt dan daarna wel aan bod.
Wij hebben een goede vakantie gehad en hebben een beetje een beeld bij wat je schrijft. Ook wij hebben veel armoede gezien, zowel in Kenia als in Tanzania. Maar er is ook veel mooie natuur en parken die meer dan de moeite waard zijn. Dat zul je straks wel zien als je de laatste weken met je vader gaat reizen.
Voor die tijd hebben jullie nog een mooi project om aan te werken. Wij hebben bij enkele hotels wel een computer en internet aansluiting gezien, maar op de meeste plaatsen in Kenia was dat er gewoon niet. Wel lijkt het of zowat iedereen een GSM heeft. Heel vreemd om te zien tussen al die armoede. Het land heeft nog een heel lange weg te gaan en kan daarbij alle hulp gebruiken die maar mogelijk is en dus doen jullie daar erg goed werk. Want tenslotte moet het beginnen bij het onderwijs.
Groeten van ons allemaal (ook Guusje natuurlijk) en veel succes,
Harrie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!