Zwemmen met kippen

Er zijn een aantal leuke dingetjes gebeurd deze week, dus komt ie weer:

• Op maandag kochten Sandra, Laura en Maarten 2 kippen (die eigenlijk hanen zijn, maar die wij kippen noemen) genaamd Henk en Frans. Het plan is om die aankomende zondag te slachten. Nou weten jullie ongetwijfeld dat ik daar niet echt de persoon voor ben. Maar als je dan toch in Kenia bent.. Waarom niet.. Dus ik kijk waarschijnlijk vanaf een verre afstand.

• Ik smste ook naar Senna, omdat het dierendag was!

• Dinsdag gingen we (Sandra, Renske, Jolanda en ik) naar het enige zwembad in Kitui. We zwommen daar 15 minuutjes, omdat het koud was, en aten daar. Toen we eenmaal de rekening kregen, zagen we dat het zwemmen 200 shilling was. Sandra en ik hadden voor vertrek aan Laura en Maarten gevraagd hoe duur het zwemmen was en zij vertelden ons dat het 100 shilling was. Wij gingen dus natuurlijk geen 200 shilling betalen voor het zwemmen! Al helemaal niet voor 15 minuutjes zwemmen. Na een lange tijd discussiëren(die vrouw wist namelijk zeker dat de andere Nederlandse studenten afgelopen zondag ook gewoon 200 shilling betaald hadden), betaalden we maar 100 shilling en toen liepen we weg. Die vrouw was erg boos en ik denk niet dat we daar nog echt welkom zijn. Toen we later thuis kwamen, bleek dat die vrouw van het zwembad gelijk had gehad en dat Maarten en Laura het over de taxi hadden gehad. Oeps... Maar uiteindelijk hebben we geen spijt dat we het zo gedaan hebben, want voor 15 minuten zwemmen betaal je in Nederland ook geen 2 euro.

• Toen we thuis kwamen, was Frans weg!!

• Op de woensdag kreeg ik in het ICC maarliefst 5 blue screens. Ik heb nog nooit een echte blue screen gezien en deze dag had ik er maarliefst 5! Niet echt een topdag..

• Maar... We vonden Frans weer terug! Hij had zich verstopt achter een kruiwagen..

• Op donderdag ging ik met Stijn, Sebastiaan, Anika en Chris naar de markt. Leuk joh! Lekker afdingen op groenten enzo.

• Dus toen hadden we eenmaal groenten gekocht... Het was Stijns beurt om te koken.. Alleen de hamburger hebben we opgegeten. De groenten en de rijst waren niet helemaal gelukt.. Toen ging iedereen dus nog maar iets te eten klaarmaken voor zichzelf..

• Morgen mag ik schoenendozen uit gaan delen op basisscholen. Daar heb ik zoooooooooooveel zin in! Het is een project van Edukans en dat heet 'schoenmaatjes'. Nederlandse kinderen vullen dan een schoenendoos met leuke spulletjes en die worden dan naar Afrika gestuurd. Echt heel erg leuk.


Ik hoorde vandaag dat Antonie Kamerling overleden is. Daar schrok ik wel een beetje van. Hij heeft namelijk erg veel voor Edukans betekend. Inmiddels staat er ook een stukje van op de website van Edukans:
'Antonie Kamerling, onze ambassadeur, is overleden. We zijn diep geschokt. In gedachten zijn wij bij Isa, Merlijn, Vlinder en allen die hem enorm gaan missen.
Antonie ging met Edukans mee naar de scholen in Malawi. Vol enthousiasme en bevlogenheid zong en danste hij tussen de Afrikaanse schoolkinderen. In Nederland vertegenwoordigde hij ons waar hij kon. Voor Edukans was Antonie een uniek persoon en als ambassadeur van onschatbare waarde. We zullen hem missen.'

Reacties

Reacties

Papa

Als ik het nog goed weet schat , hebben jullie zelf ook een schoenendoos gevuld op de Coppele. Met stiften, een kleine knuffel en meer kleine dingen die de kinderen daar leuk vinden. Nu kun je eens zien hoe het aan de andere kant ontvangen en ervaren wordt. Hardstikke leuk!!
Veel plezier morgen!!
Ook Maxima is trouwens schoenenmaatje.
Waarom Henk en Frans? Geen Marcel? En dan die naam geven en vervolgens slachten? Akelig.
Groetjes xxx

Helma

Hey Lesley,

Ja hoor deze computernurt heeft ook je site gevonden!!
Je schrijft erg leuke verhaaltjes.Ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt.Geniet er vooral van want het is een superervaring die niet voor iedereen is weggelegt.
Heb je die kip trouwens al geslacht en gegeten? gatver..
Ik ga serieus proberen wat vaker de site te volgen.
groetjes Helma en Jos

Jos

Hoi Lesley,

Kippen die eigenlijk hanen zijn....
Betekend dat dat ze voor een deel al langs de slager geweest zijn ?

Geen wonder dat Frans op de loop gaat....

Mooie verhalen uit een prachtig land.
Veel plezier en succes nog met de werkzaamheden !

Groet
Jos

oma en rubin

hoi lesley,

fijn dat de kinderen de het leuk vonden om spulletjes van jullie te ontvangen.bedankt voor de brief die je voor oma en mij hebt geschreven.
heelveel groetjes van oma en mij. aleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!