Slecht nieuws, maar een geweldige tijd

Ik heb het echt ongelofelijk naar mijn zin en wil dat eventjes met jullie delen. Het is hier echt te gek! Alleen afgelopen maandag was een beetje waardeloos. Toen waren we netjes om 9 uur op Sasol, omdat Hope vertelde dat we daar wat dingetjes moesten bespreken over ons project. We zouden namelijk naar Nairobi gaan deze week. Om 1 uur waren we dan eindelijk aan de beurt en mochten we maarliefst 5 minuutjes op gesprek om te horen dat de persoon waarmee we dat gesprek hadden, niet de persoon was die we nodig hadden. Of we tot 4 uur konden wachten voor een tweede gesprek met iemand anders. Uiteindelijk kregen we te horen dat we maar voor één dagje naar Nairobi zouden gaan om inkopen te doen, want Nairobits (trainingscentrum op gebied van IT, die kinderen uit de sloppenwijken een kans geven) was deze week niet beschikbaar. Ik had me best wel verheugd op een paar dagen Nairobi.. Helaas..

Ook kregen we te horen dat de vader van een buddy van Maarten afgelopen weekend overleden is. Daar schrokken we allemaal best wel van. Er werd aan ons gevraagd of we wat geld wilden neerleggen voor de begrafenis. Alle Nederlandse studenten hebben 10 euro gegeven. Aankomende zaterdag is de begrafenis en daar gaan we met z'n allen naartoe.

De dinsdag stonden we dus om 6 uur op om naar Nairobi te gaan. Het is gelukkig niet zo heel lang rijden (2,5 uur) en om 10 uur stonden we dan in het drukke Nairobi. We hebben heel het centrum wel 2 keer doorgerend om verschillende computerwinkels te bezoeken en te kijken wat waar het goedkoopst was. Stijn en ik snapten er niks van, want onze buddies lopen normaal erg langzaam Kitui door, maar in Nairobi konden we ze niet bijhouden.

Toen we uiteindelijk gekocht hadden wat we nodig hadden, zijn Stijn en ik nog een paar winkeltjes ingerend voor seizoen 2 en 3 van de serie Lost. Seizoen 1 had ik al gezien en ik was nogal aan het afkicken. Van Hope kregen we te horen dat alle series gewoon te krijgen zijn in Nairobi, dus ik was helemaal gelukkig. Het is een illegale handel van dvd's. Je koopt er namelijk een dvd voor €1,50 en dan staan er zo'n 15 films op. Zelfs de allernieuwste films zijn hier te krijgen. Seizoen 2 en 3 van Lost hadden we voor €2,50. Ik heb inmiddels in 2 dagen 7 afleveringen gekeken.

Deze dinsdag kwamen we er ook achter dat Hope die dag jarig was. We deden alsof we er niks van wisten en kochten een verjaardagscake toen we terug waren in Kitui. Ook kochten we een leuke haarklem voor haar.

De woensdag gingen we weer op het ICC aan het werk. Na het wachten tot de regenbui voorbij was, gingen we met cake naar het ICC. We staken kaarsjes in de cake en verrasten Hope. Ze vond het echt helemaal geweldig. Echt super leuk om te zien.

Gisteren en vandaag hebben we het netwerk en internet aan de praat gekregen in het ICC. Echt leuk hoe ons project zich ontwikkelt. We kunnen ook echt steeds beter opschieten met onze buddies en we hebben het echt heel erg gezelllig.

Vandaag heb ik mijn ballonnen uitgedeeld samen met Stijn. We komen onderweg naar huis vaak kindjes tegen die elke keer zo lief zwaaien en 'Hello, how are you?' roepen. Gisteren liep ik met Stijn naar huis en ik was aan het zingen, dat vonden die kinderen echt super leuk. Toen ik vroeg of ze ook een liedje wilden zingen, deden ze dat. Echt super leuk! Vandaag hebben we ze blij gemaakt met een ballon.

Het is echt bizar dat ik al bijna 4 weken hier zit. Alweer één maand van de 3,5 maand dat ik hier ben. Nog maar 2,5 maand te gaan.

Reacties

Reacties

Lesley

Ik zie trouwens dat jullie niet meer in de Kitui fotomap kijken, terwijl ik daar steeds foto's toevoeg :(

Maikel

Die kindjes lijken zo gelukkig met de ballonnen. Lief!

Fijn dat het internet op het ICC nu werkt. Hebben jullie goed gedaan!

Nog heel heel succes en natuurlijk plezier!


Maikel

Mama

Hoi lieffie,even een berichtje van mij. Wat maak je daar toch allemaal mee he,wat een ervaring en wat zie je er goed uit op de foto,s.Je bent nu bijna 4 weken weg. De tijd gaat maar snel he? Ahummm niet dus.Hier gaat alles prima en ben druk met mensen informeren over hoe het met je gaat in het verre Afrika.En je krijgt zoveel groetjes en liefs van iedereen,zelfs in de supermarkt ben ik langer onderweg,omdat er veel mensen naar je vragen en dan vertel ik dat natuurlijk vol trots,want dat zijn we op je. Zet um op schat,tot snel,liefs Mama xxxxxxxxxxxxxxx

Kim

Hey Lesley,

Wat een fantastisch verhaal weer, echt leuk om te lezen!

Wat vervelend dat die vader overleden is. Aan de andere kant lijkt het me ook wel heel bijzonder om daar een begrafenis mee te maken, want dat maak je niet zomaar mee! Het zal wel heel anders zijn dan hier.

En je project loopt ook goed zo te lezen! Goed bezig jullie!

Xx

rubin en oma

hoi lesley we zijn blij dat het zo Goed met je gaa,t
leuke verhalen schrijf je. zo zie je maar er is al 1 maand voorbij, voor je het weet bij je weer thuis.

heel veel groetjes van oma en mij.xxxxx

Papa

Hoi schat,
het is zondagmiddag en ik lees weer eens je mooie verhalen en bekijk de foto's. Prachtig dat we alles zo van redelijk dichtbij kunnen volgen en dat je het allemaal zo goed bij houd. Dat is ook mooi voor later.
Uit de bezoekjes aan de scholen in en om Kitui zul je inmidddels een goed idee hebben hoe de automatisering in Kitui-stad en de omliggende dorpen/scholen er voor staat. En met de materialen uit Nairobi heb je het netwerk van ICC (waar staan deze letters voor) aan de praat gekregen. Je bent dus echt goed op weg, begrijp ik.
Maar leg aan mij en al die computer-analfabeten eens uit, in Jip en Janneke taal, wat het doel van het projekt (praktisch) inhoudt. Wat willen jullie precies bereiken. Een help- en sericedesk begrijp ik? Draait die alleen in het ICC of is het de bedoeling dat er verbindingen komen met de omliggende scholen, enz. Is het ook bedoeld als opleidingscentrum zoals Nairobits? Op die manier kunnen wij ook beter volgen wat er gebeurt en dat maakt het voor ons leuker.
En wie en wat is Chris? Hij blijft blijkbaar een heel jaar in Kitui. Hij helpt jullie met het werk. Wat is zijn plaats in het geheel en wat doet hij?
Nieuwsgierig misschien, maar het zorgt ervoor dat we (tenminste ik) beter begrijpen waar je mee bezig bent.
Er zijn nu al vier weken voorbij en naarmate de tijd vordert gaat het voor je gevoel ook steeds sneller.
Voor je het weet gaan we op safari schat.
Groetjes en heel veel liefs. xxxxxxxxx

Rick

Hey Lesley!

Zo te horen gaat jullie project goed!
Ga zo door he!

Wel sneu van die man die overleden is zeg..
maar ook wel erg lief dat iedereen wat geld had gegeven

Vind het ook echt leuk om al die foto's te zien trouwens! :)

Ga zo door en voor je het weet ben je met Henk op safari!

Kus,
Rick

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!