Uit in Kitui

Ik schrijf dit blog nu voor de tweede keer, omdat de laptop uitviel... GRRRR...

Na gister lekker uitgeslapen te hebben en wat rondgehangen te hebben in het huisje, gingen we met de (te volle) taxi naar 'Bavaria'. Dat is een eettentje, ver van het centrum van Kitui. Op het moment dat je er binnen loopt, voel je je al schuldig. Het is namelijk net een tropisch oord en je weet dat een normale Keniaan het niet zal kunnen betalen. Ik had een (gepeperde) champignonsoep, spare ribs met friet en 2 cocktails voor 13 euro. Nou is dat natuurlijk super goedkoop voor ons, maar als je je bedenkt dat een Afrikaanse maaltijd al voor €1,50 (namelijk €1,20 voor het eten en €0,30 voor een fanta) te krijgen is, dan is 13 euro toch wel erg veel. De baas vertelde ons ook dat ze daar leven van de toeristen. Veel Nederlandse studenten die in het veld werken en in het weekend terugkomen naar Kitui, gaan daar wel elk weekend eten.

Daarna (rond 11 uur) gingen we met de taxi naar de 'beach club'. Het was echt gekkenwerk daar. Toen we binnen kwamen, kregen we al meteen alle aandacht van de wereld. Mensen willen vanalles van je hebben of willen gewoon lekker met je dansen. Toen we de dansvloer op gingen, begon de pret... Ze vinden het namelijk leuk om je weg te drijven van de groep. Dan gaan ze met z'n allen om je heen staan en voel je opeens overal handen en staan er een hoop kenianen tegen je aan te dansen. Even later ben je je geld kwijt.. Van onze groep (10 man denk ik) waren er 4 beroofd. Ik gelukkig niet. Dat was misschien wel gebeurd als er niet een lief keniaans meisje was dat mij de menigte uit trok. Ook heb ik verder nog zo'n 4 huwelijksaanzoeken gehad. Dat is wat dat betreft ook wel erg apart.. Ik was blij dat ik weer terug was in ons huisje, ondanks dat ik het wel heel gezellig heb gehad.

Vanochtend zou ik naar de kerk gaan hier, maar we werden niet opgehaald. Volgende week beter dus!

Vandaag hebben we nog steeds geen water. We zitten al 2 dagen zonder. Het is gewoon op. Verder viel net 5 minuutjes geleden de stroom uit. Dan merk je pas echt dat je in Kenia zit. Gelukkig is het allemaal wel goed te overleven.

Ook heb ik vandaag mijn eerste handwasje gedaan hier. Erg handig dat mijn roze shirtje nogal afgeeft. Wist ik niet.. Dus is mijn witte onderbroek nu roze! Ach ja, kleinigheidje..

Ik stop weer eventjes met schrijven. Morgen gaan we weer verder aan de opdracht. Erg spannend! Ik heb er ontzettend veel zin in!

De nieuwe veldpost van Stijn en mij staat weer online, dus mocht je nieuwsgierig zijn, dan kun je de link volgen!

Doegg!!

Reacties

Reacties

Maikel

Hoi schat,

Fijn om je even gesproken en gezien te hebben vanmiddag! Ook fijn om te weten dat je al 4x getrouwd had kunnen zijn ;)

Jammer dat je niet werd opgehaald voor de kerk. Volgende keer beter!

Succes komende week met je opdracht en het bezoeken van de scholen. Hoop dat je het leuk vindt en dat je iets voor de mensen kunt betekenen.

Love you!


Je vriendje

Gerry

Ook ik ben je aan het volgen van af het moment dat jullie zijn vertrokken, en petje af voor wat jullie daar gaan doen en hoe jullie daar leven in omstandigheden zonder water en licht, en als je er voor komt te staan is het zo en doe je wat je kunt zo is het maar net.
En wat maakt het dan uit of je een witte of een roze onderbroek hebt, heb je weer een keer een andere.
Heel veel SUCCES met al het werk wat jullie daar gaan verrichten en geniet verder van alles wat je nog meer in je omgeving mee maakt en te zien is want dat zal ook mooi zijn.

Groetjes van Gerry ( Van de Klep bij Govers )

Brechtje (zus van Stijn)

Hai Lesley!
Wat leuk om ook jou reisverhalen te kunnen lezen! Ik hoor wel dat je het naar je zin hebt daar! En ook super mooie foto's! Het lijkt me ontzettend raar om daar tussen de armoede te zitten, maar wel een hartstikke mooie ervaring. Geniet ervan! En pas goed op elkaar! Ik blijf je volgen ;)
Groetjes!

Anita mama van Stijn

He Lesley !
Fijn dat jullie het goed maken. Eerste week zit er al op !!.Als ik jouw reisverhaal volg en dat van Stijn krijg ik een heel goed beeld van jullie leven daar. Ik geniet van de foto`s. Pas goed op elkaar en ps ;zit Stijn even achter zijn vodden dat hij een mobieltje heeft !!! Dank je wel en een knuffel voor jullie alletwee Anita

Kim

Hey Lesley!

Wat een verhaal weer! Gelukkig maar, dat je niet beroofd bent.

En leuk dat een filmpje van jullie huis hebt gemaakt! Dat is natuurlijk anders als je thuis gewend bent, maar volgens mij is het daar prima te doen voor een paar maanden. En als het maar gezellig is, toch? :-)

Nou de eerste week daar zit er al op! Gaat snel zeker?! Maar leuk dat je al zo veel geschreven hebt. Hier heb je in ieder geval nog niks gemist hoor, alleen regen :-(.

Kunnen we ook ergens de site van Stijn volgen?

xx Kim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!