Kitui

Hoi allemaal,

Ik ben nu in Kitui.

Op 8 september hebben we 3 uur in een busje naar Kitui gezeten. Wat een ongelofelijk mooi land is dit. We zagen veel dieren en er woonden erg veel mensen langs de weg in krotjes. Je ziet wel echt dat er mensen zijn die het hier zwaar hebben. Veel mensen, die niet in de grotere plaatsjes wonen, hebben geen water. Die moeten dat met de ezel laten komen. Die hebben we dus ook erg veel langs de weg gezien. Het was wel een beetje hobbelen..

Toen we daar aankwamen zagen we meteen dat het huisje echt ongelofelijk vies was. Ongeveer alles viel uit elkaar, er was geen licht en de koelkast stonk ongeloooofelijk. Maar tijd om te treuren was er niet, want we moesten meteen op weg. We gingen met onze 'buddies' (Keniaanse mensjes die met ons de projecten gaan doen) Kitui in. Wat een groot verschil met Nairobi!! Dit zijn echt allemaal zandweggetjes met veel natuur en bomen.. Er is wel een centrum waar we bijvoorbeeld boodschappen kunnen doen enzo. Het nadeel is dat je steeds erg ver moet lopen in de volle zon. Maar dat went!

Eenmaal terug in het huisje, zagen we nu pas echt wat een rotzooi ons huisje was. We gingen dus maar even schoonmaken. De wc en de koelkast werden in plaats van zwart, weer wit. Het is een beetje kamperen eigenlijk, maar dan in een land met beestjes en ziektes. Dus een beetje opletten met wat je doet.. De eerste avond hebben we niet gegeten, want er was geen gas.. We moesten het doen met een cup a soupje.

Ik lig nu met Sandra en Stijn op een kamer. Maarten en Laura hebben de andere. Mijn bedje heeft een mooie klamboe en ik heb een plekje in de kast met mijn eigen spulletjes erin. Als we er dan toch 3 maanden wonen, dan kun je het maar beter een beetje inrichten. De douche heeft trouwens warm water. Echt super fijn. Wij leven luxe in Kitui. Op zich valt het dus wel te overleven.

Na een goede nacht in Kitui, stonden we vroeg op om weer naar Sasol te gaan. We zouden een rondleiding krijgen in Kitui. Ook ontmoetten wij onze buddies, want die waren er de dag ervoor niet. Het zijn echt 2 super lieve meisjes. Hope en Dorcas. Grappig dat in Kenia, de ICTers juist meisjes zijn. Ook gaan we samenwerken met een Canadees. Het is een al wat oudere man die met een katholieke organisatie hier zit. Hij is programmeur en zit hier maarliefst een jaar.. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik hier een jaar zou zitten. Maar het zijn erg leuke mensen.

We gingen een Keniaans mobieltje kopen voor mij. Zo kan ik namelijk contact houden met thuis. Het is veel goedkoper. Ik heb nu dus een keniaans telefoonnummer! Mama en papa hebben allebei al gebeld :).

Stijn wilde graag Afrikaans eten, dus dat hebben we gedaan. We aten 'ugali' in een klein restaurantje. Dat is gemaakt met maismeel. Er zat een sausje bij en ik had rundvlees. Ik had een heel gerecht voor (omgerekend) 1 euro en 70 cent. Dat zijn geen prijzen.. Als avondeten hebben we (eigenlijk Stijn) zelf spaghetti gemaakt. Was erg lekker. We hadden namelijk gas kunnen regelen.

Gisteravond kwamen de andere groep en 3 mensen uit het veld, bij ons wat drinken. Was erg gezellig. Het grappige hier is wel dat het zo vroeg donker is, dat je al heel snel denkt dat het super laat is. Je bent sneller moe van de dag, dus rond je je dag ook eerder af.

Vanochtend stonden we weer vroeg op en nu zit ik bij Sasol. Onze projectbespreking begint om 11 uur, dus zit ik eventjes op internet.

Ik ga weer doei zeggen.. Doeeeg!!

Nog even wat feitjes:
- Maarten werd wakker met een kakkerlak in zijn klamboe
- Ik werd wakker met een spin in mijn klamboe
- Vandaag gaan we waarschijnlijk internet regelen
- Ik heb mijn e-reader kapot gemaakt. Hier baal ik echt te erg van :( Een tegenslag.
- We hadden lampen gekocht, maar die pasten niet.. nu hebben we nog steeds geen licht..
- Het afval ligt hier gewoon op straat. Ze hebben geen prullenbakken.. Ze verbranden het op straat en laten het dan langs de weg liggen..
- Alle kindjes lachen als ze ons (blanken) zien.. Ze lopen naar je toe of staren alleen maar en roepen 'hello, how are you!?'.
- Bier koop je hier in de bar, niet in de supermarkt. Dat geldt ook voor alle andere alcoholische dranken.

Reacties

Reacties

Christopher

Zo, jij hebt al veel meegemaakt na een halve week :D
Die giraffe is echt hartstikke mooi en ik ben zeer benieuwd naar de mamba's.
Nog veel plezier op jullie avontuur! :)

Maikel

Hey schat,

Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen met de Pattatu! ;)

Heel verstandig dat jullie het huisje hebben schoongemaakt en dat jullie gisteren wel gegeten hebben. Lijkt me trouwens heel fijn, zo'n insectenetende klamboe. Komen ze tenminste niet op je kussen liggen.

De Canadees zit daar een jaar, maar wie weet wil jij ook nog wel terug. En voor langer misschien. Het lijkt me erg dankbaar werk.

Het lijkt me steeds gezelliger worden en dat is alleen meer goed. Volgende week begint je stagewerk denk ik? Geniet dan nog maar even van het weekend.

Heel veel succes en plezier komende week!

Love you X

Je vriendje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!