De tweede dag - MAMBA'S!

Omdat ik nu nog internet heb, maak ik daar even gebruik van en zal ik verslag uitbrengen van de tweede dag. Wat is Kenia moooi!! Helaas ben ik nog wel verkouden.

Deze afgelopen nacht was wel echt een hel. Ik ben helemaal lekgestoken en kon niet slapen van het gezoem. Echt heerlijk als je weet dat ze Malaria bij zich hebben. Ik had me ingesmeerd met deet maar dat heeft niet geholpen. Ik heb gesmeekt bij de eigenaar en aankomende nacht slaap ik in een andere kamer met klamboe. Echt super fijn.

Het weer is hier trouwens ook echt heerlijk. Echt genieten van het zonnetje. Niet te heet, lekker warm.

We hadden om 8 uur ontbijt. Was lekker! Met als starter wat fruit en daarna een eitje met een worstje en brood. Was erg goed te doen!

Om iets voor 10 kregen we wat uitleg over Kenia, dat was erg handig. Daarna vertrokken we met busjes naar de crocodile farm. Echt helemaal te gek was dat! Ik heb een krokodilletje vastgehouden (foto's volgen) en met een giraffe geknuffeld. Van de gids mocht ik hem mee naar huis nemen, maar het paste niet :(.

Daarna startte ons busje niet. Dus werden we aangeduwd.. Om daarna te vertrekken naar de grote stad.. Nairobi. Wat was dat indrukwekkend. Zoooooveel mensen, zooooooveel verkeer. Iedereen doet maar wat en er loopt serieus geen toerist rond. Echt bizar als je bedenkt dat het de hoofdstad is. Maarja je komt natuurlijk naar Kenia voor de zee of voor de safari's.

Wat het verkeer betreft.. Dat is echt maaaaf! De chauffeurs rijden zooo dicht op elkaar en er zijn volgens mij weinig regels. Je duwt je neus ertussen om door te kunnen rijden. Gelukkig gaat het wonder boven wonder altijd goed.

We moesten wachten op vervoer terug, want er was een busje kapot gegaan. Daarom hadden we een taxi geregeld. Dat is hier verder niet duur, dus dat was geen probleem. Het leven hier is prima te doen. Voor de toeristische attracties betaal je meer dan wanneer je gewoon de supermarkt in loopt. De terugreis duurde een uur, puur vanwege het ongelofelijk drukke verkeer.

Toen we hier terug waren hebben we nog lekker wat gekletst en daarna gegeten. Morgen vertrekken we om 10 uur met de busjes naar Kitui. Dit wordt een reis van 3 uur. Maar aangezien ik het land nu al zo mooi vind, kan het alleen maar beter worden. Verder heb ik gehoord dat ik waarschijnlijk een normale wc en een gewone douche in ons aankomende huisvesting hebben. Kan niet beter als je het mij vraagt!

Ik vermaak me hier prima met de groep. Kenia is echt prachtig. Alle natuur is zo mooi!

Wel heb ik gezien dat de arme mensen ook echt arm leven en de rijke mensen het hier wel erg goed hebben.

De foto's kan ik nu niet uploaden, maar ik zal proberen of ik in Kitui wel wat foto's kan laten zien.

Doei doei!!

PS: Mamba betekent krokodil in Swahili language

Reacties

Reacties

Maikel

Hoi schat,

Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Je hebt zo te zien al een heel avontuur beleeft op je tweede dag.

Ik hoop dat er daar nog veel bijkomen.

Er wordt ook nog eens goed voor je gezorgd, dus nu kan ik stoppen met me zorgen te maken ;)

Het lijkt me gezellig bij jou en morgen ga je naar Kitui. Spannend!

Nog heel veel succes en plezier daar. Ik denk heel veel aan je X



Je vriendje


PS: jammer van de giraffe!

Henk de Ruyter

Hoi schat,
Dit vraagt weer om een reactie. Nu is alles nog nieuw.
Fijn dat je tweede dag in Nairobi zo leuk was. Ook kun je zo wat rustiger wennen aan de overgang. Leuk die foto's. Ik zal je binnenkort wat fotoruimte bijgeven; zeker als het zo doorgaat.
Morgen begint het echt: in het busje over die fantastische wegen naar Kitui, je eindbestemming en adres voor de komende drie maanden. Het zal daar wel wat minder zijn dan in Nairobi. Ben erg benieuwd hoe het daar is. Maar dat horen we zeker snel van je, tenminste als de verbindingen daar ook goed/redelijk zijn.
Groetjes en kusjes van Papa.

Tim

Wij als lezers zijn straks ook min of meer in Kenia geweest; zo ervaar ik het nu al tenminste. Geniet ervan Lesley en houd ons op de hoogte!

Kees van Bergeijk

Hoi Lesley,

Fijn om te lezen dat alles goed is verlopen.
Het is natuurlijk een prachtige uitdaging om in dat land wat voor de inheemse bevolking te kunnen doen.
Het grote voordeel is daar wel dat je je niet druk hoeft te maken over vertragingen met het vervoer.
Het credo zal wel zijn: we zien wel hoe laat we vertrekken en aankomen.
Kan de NS hier nog een hoop van leren.
geniet van de opdracht en ik wens je alle goeds toe met de andere stagiaires.

Met vriendelijke groet,
Kees van Bergeijk

Henk de Ruyter

Hoi schat,
In een kort telefoontje vertelde je ons dat je goed bent aangekomen in Kitui. Je hebt samen met Stijn, nog een andere jongen en twee meiden een huisje met inderdaad een echte WC en een douche. Er moet wel gepoetst worden, maar dat is niet zo'n probleem als je allemaal meehelpt.
Helaas is er daar geen internetverbinding - wat eigenlijk niet verrast - en moeten we nu afwachten of er op een ander manier mogelijkheden zijn om via internet contact te houden. En je zult deze internetsite misschien niet bij kunnen houden zoals jij (en wij) het graag zouden willen.
We moeten maar even afwachten hoe dat verder loopt.
In ieder geval ben ik blij dat je goed aangekomen bent, dat je redelijke behuizing hebt en dat je volop aanspraak hebt.
Heel veel succes schat (ook voor Stijn en de anderen) en we hopen natuurlijk snel weer wat van je te horen.
Groetjes
Papa en Mama

Loes

Nou, dat klinkt allemaal hartstikke goed zeg!
Wat fijn dat je het nu al zo leuk hebt!
Ik wacht met spanning op nieuwe verhalen, hopelijk gaat dat lukken met internet enzo!
xxx en geniet-ze

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!