Stukje geschiedenis

Hoi allemaal,

Ik had gezegd dat ik een beetje over mijn voorbereiding zou vertellen. Bij deze..

Tijdens de voorbereiding van mijn stage heb ik alle belangrijke data genoteerd. Dit om een mooi verslag te kunnen schrijven voor mezelf, school en ook om later nog eens terug te lezen. Het leek me leuk om hier een klein beetje van mijn voorbereiding te laten zien.

  • 19/11/2009 - De eerste bijeenkomst bij Edukans. Na deze bijeenkomst wist ik dat ik graag naar Afrika wilde!
  • 17/02/2010 - Mijn intake gesprek bij Edukans. Tijdens dit gesprek werd duidelijk dat ik mee mocht! Het zou echt gaan gebeuren. Een stage in Afrika..
  • 13/04/2010 - Na een aantal besprekingen gehad te hebben werd tijdens dit gesprek onze opdracht duidelijk. Ik zou met Stijn naar Kenia gaan om een servicedesk op te zetten in Kitui.
  • 03/05/2010 - Een gesprek met een journaliste. Ik zou daarna 4 keer in de krant komen. Hier heb ik erg leuke reacties op gehad! Ook werd er verteld dat er 100 computers beschikbaar zouden komen bij een aantal basisscholen en dat ik die mocht hebben voor Kenia.
  • 17/05/2010 - De school keurt onze stageopdracht goed!
  • 21/05/2010 - Ik krijg mijn eerste inentingen.
  • 22/05/2010 - Er is vervoer geregeld voor de 100 pc's. Ze worden naar Kenia verscheept!
  • 17/06/2010 - Voorbereidingsdagen Edukans
  • 18/06/2010 - Voorbereidingsdagen Edukans
  • 22/06/2010 - Tweede ronde vaccinaties!!
  • 03/08/2010 - De €1000,- sponsorgeld voor Edukans bereikt
  • 07/08/2010 - De laatste bijeenkomst bij Edukans. Ons plan of work wordt goedgekeurd.
  • 24/08/2010 - Visum opgehaald
  • 01/09/2010 - Afscheidsborrel
  • 06/09/2010 - Naar Kenia!!

Zoals jullie zien heb ik al een lange tijd aan voorbereiding erop zitten.

De 1000 euro die ik ingezameld heb voor Edukans, heb ik vooral binnengehaald door sieraden te maken. Ook lagen mijn sieraden in een winkeltje in Oisterwijk. Hiermee stond ik ook in de krant. Uiteindelijk heeft het krantenbericht er zelfs toe geleid dat ik een workshop sieraden maken mocht gaan geven.

Alleen al het lijstje hierboven was een heel avontuur en dan ben je nog niet eens weg ;). Maar ik weet waar ik het voor doe en het is het allemaal waard!

Als laatst wilde ik even vertellen dat we ook 'veldpost' schrijven voor Edukans en dat die te lezen is op:

http://www.edukans.nl/scholenacties/ex-change-stages/veldpost/periode-septdec-2010/team-185/nieuws/

Je kunt ook gewoon rechts onder het kopje 'links' op veldpost klikken. Heel binnenkort komt daar weer een verslag op te staan.

Reacties

Reacties

Maikel

Hey schat,

Bijna naar Kenia! Het was inderdaad een heel avontuur, maar al je werk wordt binnenkort beloond met een prachtige stage.

Ga er voor!


Je vriendje

Nick

Hey lesley,

nog maar 3 (of 2) nachtjes slapen en dan is het zo ver..
Echt heel veel succes daar maar natuurlijk ook met de heenreis :P. Hoelaat ga/moet je vliegen?

Gr, en ik blijf je blog volgen hoor ;)

Nick

Maikel

Hey schat,??Ben heel blij dat ik al deze laatste nachtjes nog bij je ben!?Je vriendje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!